Direktlänk till inlägg 14 oktober 2015

Smart lat-mat

Av Carry Jiewertz - 14 oktober 2015 20:38

Idag åkte jag hemifrån o bad mannen lägga några bitar fläskkarré i CrockPoten med vatten och lite salt...tänkte koka dem möra för att senare göra tacos av dem...men...det tog längre tid än jag tänkt mig...så...tänk om o gör nåt annat!!
Kom hem efter ett möte i brukshundklubben o var hungrig...samtidigt som mannen slet med trasiga blandare i duscharna i huset...och vi hyr ju ut rum så det är ju bra om man kan duscha...duscha i varmt vatten...
Nu kan men det!!
Ja ja...köttet var inte färdigt och vi var hungriga!!
Gjorde en djupdykning i frysboxen...kom upp med kyckling och en grönsaksblandning....
På med ugnen...200 grader, la upp kycklingdelarna på bakplåtspapper o in i ugnen...gjorde en kall sås på 1,5 dl crème fraîche, 1 msk majonnäs (när jag köper färdig köper jag Hellmans) lite riven pepparrot och flingsalt.
Tog fram ett paket konjaksnudlar, la grönsakerna i wokpannan i med lite god olivolja, rörde ner nudlarna när grönsakerna var lagom krispiga, hällde i en msk glutenfri soja, en tsk sambal oelek och en skvätt sriraccha...kanske inte stavas så...men en suuuuuperstark god röd sås är det....sätter fart på det mesta!!
Sås med pepparrot var inte ultimat...och hoppsan...ska inte vi som bloggar om LCHF vara perfekta?? Nej!! Vi provar oss fram!! Testar olika smaker...och ibland funkar det och ibland inte!!!
Det hade varit godare att göra en sås på crème fraîche, curry och lite majo...o salt...men...jag provar mig fram...
Jag hoppas att du som läser min blogg ser att jag är mänsklig...inte helt perfekt...men jag försöker!!!
Är så trött på alla som bara visar upp en fin fasad...en fin yta....
Då frågar jag mig: Vad finns under YTAN?? Vad??
En sak kan du vara säker på när du läser min blogg om LCHF - det är att jag inte tänker ljuga...försköna...försöka få nåt att vara nåt det inte är...
Jag levererar SANNINGEN!!! MIN SANNING!!
Läser du även min blogg om livet, på
http://carryon.bloggplatsen.se
så vet du vem jag är!!! Jag står upp för de svaga...står upp för sanning...rättvisa...ärlighet...
Jaha...tänker du...har du inte spårat ur LCHF-spåret nu!!??
Nej!!
LCHF för mig står för precis allt det jag är!!!
Ärlighet!!
Det du ser är det du får!!! WYSIWYG!!!

Jag blev mätt!! Mannen min tyckte det var supergott...
I morgon startar jag dagen med två stekta ägg, stekt i smör, en skiva bräckt skinka och en kopp kaffe med smör och kokosolja i....
Sen tänker jag steka fläskkarrén, som jag kokat i X antal timmar, och så kryddar jag den med sockerfri tacokrydda, skär sallad, tärnar gurka och tomat, river ost...gör en guacamole på avokado, salsa, vitlök och salt....
Och jag tänker...jag är nog som mina "Tacos"
Salt...
Smakrikt...
Hett...
Lent.....
GOTT!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 6 januari 2016 15:17


Idag vaknade experimentslusten i mig o jag tänkte försöka göra en Nötchokladcrème som man kan ha till glass, till kex, blanda i yoghurt mm Och om jag får säga det själv så blev den riktigt riktigt god!! Carrys Nötchokladcrème 200 gram hasseln...

Av Carry Jiewertz - 4 januari 2016 19:54

Idag kände jag att det var dags att laga lite mat! Det har inte blivit så mycket av den varan sen strax före jul. Den 22 december checkade jag in på Plastikkirurgen på USÖ i Örebro för att äntligen få ta bort överskottshuden på magen, efter att ha g...

Av Carry Jiewertz - 7 december 2015 19:05

Så har jag äntligen tagit mod till mig o testat att göra blomkålspizza...Har länge varit skeptisk till det, för hur i hela friden kan man vilja äta pizza som smakar blomkål....jag menar...vi som äter LCHF få väl i oss tillräcklig med blomkål utan att...

Av Carry Jiewertz - 6 december 2015 17:59

Idag skulle vi på julfest i mannens mc-klubb och jag blev tillfrågad om jag kunde baka nåt LCHF till fikat då fler äter så... Självklart!! Och så tänkte jag att: varför inte experimentera lite....choklad är gott....apelsinsmak är gott...förr hade j...

Av Carry Jiewertz - 19 november 2015 17:18

Köpte färsk svensk kycklingfilét och funderade över vad jag hade hemma i kylskåpet...en liten bit halvvissen blomkål, vitkål, morot, en bit purjolök, en halv paprika, fem champinjoner, två cm ingefära, vitlök...tja det borde ju bli nåt bra...jag har ...

Presentation


Carry med morgonteet
Sedan starten med LCHF i september 2014 har jag gått ner 20 kilo och mår fantastiskt bra!!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards