Direktlänk till inlägg 11 november 2015

After Work på Indigo i Kumla

Av Carry Jiewertz - 11 november 2015 21:48

Kan inte annat än rekommendera er som bor i närheten av lilla oansenliga Kumla i södra Närke att göra ett besök på restaurang Indigo!!!
Vi äter lunch där då och då...rätt ofta faktiskt...för ibland är jag LAT!!! De har en fantastisk salladsbuffé med en tomatsallad med persilja o lök, fina oliver...Kalamata...inget fusk med färgade gröna....gurka, sallad, tomat, goda såser...och mycket mer som funkar när man - som jag - äter LCHF
De serverar flera alternativ till lunch...
Bl a vällagad husmanskost...fisk...kyckling...
och...jo de har pizza oxå men man måste inte äta den!!!
Härom veckan var vi där och åt baconlindad kycklingfilé med vitvinssås och goda tillbehör, istället för potatis så tog jag mer av salladsbuffén!!
Ikväll hade vi bokat bord - som tur var, för det var fullsatt - till After Work Buffén!!
Vi hade inte testat den - dvs After Work-buffén innan...men vi gör gärna om det!!!
Onsdagar mellan 17 - 20
Och kom ihåg!!! BOKA BORD!!

Här sitter jag och är såååå nöjd!!!

Kalla rätter: tomatsallad med persilja, rättika i stavar, morot i stavar, oliver, kokt skinka, prosciutto, bresaola, kronärtskocka, fetaost, manchego....var säkert nåt mer som jag glömt...
Såserna, de kalla såserna var smakrika och otroligt goda!!!
Vi plockade...åt och var nöjda...så kom varmrätterna in...
Kycklingspett, revbensspjäll, kycklingvingar, korvar...å så fanns det en hel del annat...
Priset då undrar du...
Jo...för all mat...två glas rött, ett glas mineralvatten m citron o ett glas "vanligt" vatten...så betalade vi exakt 300 kr
Varken mer eller mindre!!!
Prisvärt???
JAPP!!!
Gott??
JAPP!!
LCHF???
JAPP!!! Om man vill!!!
För visst är det så...
LCHF är ett VAL!!!
Inte ett TVÅNG!!!!
Jag har VALT att äta på ett visst sätt, och jag tänker inte TVINGA DIG att äta som jag!!
Jag kan bara säga att jag är väldigt....väldigt nöjd med att äta så här!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 6 januari 2016 15:17


Idag vaknade experimentslusten i mig o jag tänkte försöka göra en Nötchokladcrème som man kan ha till glass, till kex, blanda i yoghurt mm Och om jag får säga det själv så blev den riktigt riktigt god!! Carrys Nötchokladcrème 200 gram hasseln...

Av Carry Jiewertz - 4 januari 2016 19:54

Idag kände jag att det var dags att laga lite mat! Det har inte blivit så mycket av den varan sen strax före jul. Den 22 december checkade jag in på Plastikkirurgen på USÖ i Örebro för att äntligen få ta bort överskottshuden på magen, efter att ha g...

Av Carry Jiewertz - 7 december 2015 19:05

Så har jag äntligen tagit mod till mig o testat att göra blomkålspizza...Har länge varit skeptisk till det, för hur i hela friden kan man vilja äta pizza som smakar blomkål....jag menar...vi som äter LCHF få väl i oss tillräcklig med blomkål utan att...

Av Carry Jiewertz - 6 december 2015 17:59

Idag skulle vi på julfest i mannens mc-klubb och jag blev tillfrågad om jag kunde baka nåt LCHF till fikat då fler äter så... Självklart!! Och så tänkte jag att: varför inte experimentera lite....choklad är gott....apelsinsmak är gott...förr hade j...

Av Carry Jiewertz - 19 november 2015 17:18

Köpte färsk svensk kycklingfilét och funderade över vad jag hade hemma i kylskåpet...en liten bit halvvissen blomkål, vitkål, morot, en bit purjolök, en halv paprika, fem champinjoner, två cm ingefära, vitlök...tja det borde ju bli nåt bra...jag har ...

Presentation


Carry med morgonteet
Sedan starten med LCHF i september 2014 har jag gått ner 20 kilo och mår fantastiskt bra!!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards