Alla inlägg den 1 september 2015

Av Carry Jiewertz - 1 september 2015 19:00

Idag har jag varit o hälsat på Gustaf som ska flytta in om en månad...

Kärlek!!! Eller hur!!!
Nåja...kärlek löser det mesta men inte magproblem...och det har jag haft idag...
Men till slut var jag tvungen att äta nåt...och jag tänkte att Scrambled Egg är nog bra!! Och fisk...
Så jag tog fram två laxbitar ur frysen, la på tallrik o kryddade på ena sidan med lite flingsalt och chiliflakes, in i micron 3 minuter på full effekt...
Samtidigt smälte jag 25 gram smör i en stekpanna och hällde i 1 dl grädde, lite salt o ett par varv med pepparkvarnen....
Vände på laxen o saltade o drog ett par varv med pepparkvarnen även där...in tre minuter till

Under tiden vispade jag i fyra ägg i stekpannan med smör och grädde och rörde om så det blev en krämig äggröra...
Ta av den av värmen innan den stelnat för mycket...den blir godast om den är krämig... Den här röran åt vi för några veckor sedan till varmrökt sik....oj oj oj så gott!!

Tillbaka till laxen...ta ut den ur micron o kolla innertemperaturen...den ska vara 56 grader då är laxen perfekt!!

I vanliga fall hade jag serverat grönsaker till...men eftersom magen varit krånglig så avstod jag grönsaker...
Och!!! Jag har inte känt några magsmärtor efter att ha ätit... YEY!!!

Bjuder på en bild till på lille Gustaf som snart ska bli min

Oj!! Det blev visst två....

Presentation


Carry med morgonteet
Sedan starten med LCHF i september 2014 har jag gått ner 20 kilo och mår fantastiskt bra!!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards