Alla inlägg den 12 november 2015

Av Carry Jiewertz - 12 november 2015 19:19

   

Idag har det regnat ordentligt innan solen tittade fram....
Trist med regn när man har avslutning på kurs i Tävlingslydnad med bästa Britta...vackra Britta som visat sig inte bara vara vacker utan även smart...arbetsvillig...orädd....duktigt o framåt....

Ja ja...avslutningen på kursen hölls i ösregn så en värmande soppa kändes bra till kvällen!!

Så här gjorde jag:

Finhacka en vitlök solo eller tre vitlöksklyftor
Strimla 15-20 cm purjolök, tunt

Fräs detta i en neutral olja utan att det blir brynt...i en stor kastrull/gryta
Skiva 8-10 färska champinjoner och låt dem fräsa med i grytan

Klicka i 2 tsk röd currypasta, rör om

Skiva två morötter i tunna skivor o häll i dem i grytan

Låt allt fräsa ett litet tag...
Häll i en burk kokosgrädde och en burk kokosmjölk, koka upp och koka i fem minuter

Jag hade lite gröna grönsaker som jag hittade i frysen...lite broccoli...lite herrkuvert (ursäkta stavningen) lite sockerärtor..ta det du har...ca 250 gram...skivade även i en liten bit röd spetspaprika...

Sen tog jag ca 3-4 cm färsk ingefära som jag skalade och rev fint på rivjärn....rörde ner i grytan....
Smaksatte med 2 msk Hummerfond....koka upp o smaka av...

Och...så skar jag fyra portionsbitar fryst lax i tärningar och la ner dem i grytan, kokade upp och kokade 7 minuter tills laxen är färdig...smakade....funderade....hade i lite mer hummerfond och ca två msk pressad lime...
Sen sköljde jag en förpackning Shiratakinudlar och klippte dem i mindre bitar, blandade i dem i soppan och kokade upp!

Klart!!!

Klicka i lite crème fraîche i varje skål vid serveringen!!!

MUMS!!

Blir 4 - 6 portioner!!


Presentation


Carry med morgonteet
Sedan starten med LCHF i september 2014 har jag gått ner 20 kilo och mår fantastiskt bra!!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards