Alla inlägg den 27 september 2015

Av Carry Jiewertz - 27 september 2015 21:43

Idag har jag tillbringat dagen på Avelskonferens, jag är ju uppfödare av dvärgschnauzer i färgen svart/silver och idag har jag suttit i "skolbänken"
Dagen började med kaffe o macka....jag hyvlade några skivor ost, la på skinka, paprika o lite mer ost o tog en flaska bubbelvatten...
Intressant föreläsning....mycket intressant o inspirerande...så ett avbrott för lunch...så serverades det en italiensk buffé!!! YEY!!!
Salami...bresaola, mozzarella, sallad, parmesan, parmaskinka....
Hade kanske önskat en god sås till...men i övrigt var det fantastiskt gott o bra ur ett LCHF-perspektiv!!

Eftermiddagsfikat bjöd på en hel massa sockerstinna bakverk...men det fanns en kladdkaka gjord på mörk choklad som jag vågade mig på att smaka....småpratade lite med kvinnan som bakat o fixat...sa att jag inte äter socker o mjöl...inte utifrån allergi utan val!!!
Hon frågade: då äter du inte frukt heller? Svar: NEJ!
Äter du bär?
JA!!
Då gick hon iväg o kom tillbaka med ett glas fullt med bär!! YEY!!!

Att äta enligt LCHF behöver inte vara krångligt!!! Men om...när...du ställs inför svårigheter så tänk till...överväg...fundera...är ett avsteg värt konsekvensen??? Och om...när...du gör ett avsteg se då till att du tänkt igenom det...beräknat konsekvenserna....är förberedd på konsekvensen...

Jag har haft en tuff period då jag "fallit" tillbaka till mitt gamla ätmönster....MEN!! Livet har aldrig varit enklare än nu...med LCHF!!
Jag "föll ur" dvs började äta kolhydratrik mat....som pizza...bröd...och jag fick snabbt ett KVITTO på att LCHF kost är BRA!!

Vill du....ja...VILL DU??!! Förändra ditt ätbeteende och vill få hjälp/stöd så tveka inte!!! Kontakta mig så stöttar jag dig!!!
Jag stöttar dig inte för att tjäna på det....utan för att jag vill att du ska lyckas!!!

Heja Dig!!! Heja Mig!

Presentation


Carry med morgonteet
Sedan starten med LCHF i september 2014 har jag gått ner 20 kilo och mår fantastiskt bra!!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards