Direktlänk till inlägg 23 september 2015

Plättfrukost

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 15:38

började dagen med en kopp Fettkaffe och plättar, höll mig mätt från 8.30 till 14.30 i sex timmar alltså!!! Var inte superhungrig sen heller men åt lite rester av fläskpannkakan jag gjorde i förrgår.
Plättarna blir lite lika amerikanska pannkakor, dvs de blir "fluffiga"
Jag gjorde så här till två personer, där mannen min äter lite mer än mig...

Vispa 3 ägg med 1,5 dl grädde och en nypa salt
Rör ner 1,5 msk fiberhusk, jag kör sedan smeten med mixerstaven då jag tycker husken fördelar sig bättre på det sättet...
Medan smeten sväller satte jag på stekpannan med smör i o sen stekte jag plättar på medelvärme på båda sidor.

Serverade med crème fraîche och varma hallon, vill man så kan man ha i lite sukrilett i crème fraîchen....eller vaniljpulver....

Gott!!! Riktigt gott!!

I går gjorde jag en extra stor sats av min Stifado som jag skrev om häromdagen så ikväll ska vi äta den med en klick crème fraîche.
Om du läser min blogg i mobilen så välj att gå till webbversionen för då hittar du en sökmöjlighet och kan alltså söka recept, du kan även se etiketterna på de senaste inläggen...
Igårkväll var jag vansinnigt lat efter slavandes vid spisen med stifadon...så då blev det en tallrik med ost, ajvar relish, skinka o mera ost...fyra minuter i micron!!! Gott o mättande...

Har tyvärr fuskat en del på sistone så nu styr jag upp mig ordentligt genom att se till att jag verkligen får i mig ordentligt av det som mättar...nämligen fettet!!! Utan tillräckligt mycket fett är det alldeles för lätt att falla för kolhydrater...

Inte en enda dag har jag ångrat att jag bestämde mig för att ge LCHF en chans!!!
Det var för ca ett år sedan och jag har gått ner 20 kilo på den tiden o har bara liiiiite kvar till målvikt...eller så kanske kroppen tycker att jag har min målvikt nu...
Jag tänker att kroppen reglerar det själv!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 6 januari 2016 15:17


Idag vaknade experimentslusten i mig o jag tänkte försöka göra en Nötchokladcrème som man kan ha till glass, till kex, blanda i yoghurt mm Och om jag får säga det själv så blev den riktigt riktigt god!! Carrys Nötchokladcrème 200 gram hasseln...

Av Carry Jiewertz - 4 januari 2016 19:54

Idag kände jag att det var dags att laga lite mat! Det har inte blivit så mycket av den varan sen strax före jul. Den 22 december checkade jag in på Plastikkirurgen på USÖ i Örebro för att äntligen få ta bort överskottshuden på magen, efter att ha g...

Av Carry Jiewertz - 7 december 2015 19:05

Så har jag äntligen tagit mod till mig o testat att göra blomkålspizza...Har länge varit skeptisk till det, för hur i hela friden kan man vilja äta pizza som smakar blomkål....jag menar...vi som äter LCHF få väl i oss tillräcklig med blomkål utan att...

Av Carry Jiewertz - 6 december 2015 17:59

Idag skulle vi på julfest i mannens mc-klubb och jag blev tillfrågad om jag kunde baka nåt LCHF till fikat då fler äter så... Självklart!! Och så tänkte jag att: varför inte experimentera lite....choklad är gott....apelsinsmak är gott...förr hade j...

Av Carry Jiewertz - 19 november 2015 17:18

Köpte färsk svensk kycklingfilét och funderade över vad jag hade hemma i kylskåpet...en liten bit halvvissen blomkål, vitkål, morot, en bit purjolök, en halv paprika, fem champinjoner, två cm ingefära, vitlök...tja det borde ju bli nåt bra...jag har ...

Presentation


Carry med morgonteet
Sedan starten med LCHF i september 2014 har jag gått ner 20 kilo och mår fantastiskt bra!!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards