Direktlänk till inlägg 10 september 2015

Dag SJU!!!

Av Carry Jiewertz - 10 september 2015 22:22

   

Inser att jag inte levererat DAG SJU!!
Dag sju börjar med 2 stekta ägg (stek i en msk smör) och en skiva skinka,..

P 18 g
F 24 g
KH 1 g

Målet för dagen är:
57 gram protein
114 gram fett
Max 20 gram kolhydrater!!

Så...jag har 39 gram protein kvar...
90 gram fett...samt
Max 19 gram kolhydrater...

Höll mig mätt vääääldigt länge på det...
Blev sugen på pizza....men hade ingen ork....så en falsk pizza duger gott!!
Så...
Gjorde en "falsk pizza"

Dvs
La ut fyra skivor ost på en tallrik (jag köper färdigskivad Gouda, just för detta ändamål)
Smetar på 1-2 msk ajvar relish (försök hitta en med lite socker)
Lägger på två skivor rökt skinka....
På med pizzakrydda,..ett par varv med svartpepparkvarnen...och så på med fyra skivor ost...
In i micron, på full effekt, fyra minuter.....

Innehållet:

25 g protein
27 gram fett
3 gram kolhydrater

Inser att inte alla upptäckt http://kostbevakningen.se
Där kan du skriva in det du äter och få näringsberäkning....SÅÅÅÅÅ BRA!!

Så....jag har följande kvar:
P 15 g
F 63 g
KH 16

Och...det gör inget om du inte får ihop alla kolhydraterna...ju färre KH desto bättre!!

Hemligheten med LCHF är att äta rätt...äta rätt proportioner... Så....jag överlämnar till dig att knåpa ihop maten...proportionerna...jaha...hur menar jag då??

För du kanske är ny på det här med LCHF...
Jo...jag var ny för snart ett år sedan...när jag började äta enligt LCHF så hade jag absolut ingen aning om vad det innebar!!!

Min massör talade sig varm om LCHF...jag hade vänner som åt enligt LCHF...MEN!!! Oavsett vad andra säger....berättar så är det först när du själv provar!!!

så...proportionerna....vad är det som gäller...som är viktigt....JO ! DET HÄR!!


Ät så många gram Protein som du vill väga i kilo...dvs om din målvikt är 70 kilo så äter du 70 gram protein per dag!!!

Ät dubbelt så mycket fett...alltså 140 g fett utifrån 70 g protein....

Ät max 20 g kolhydrater per dag!!

Här får du min handskrivna lista på vad olika livsmedel innehåller Proteinmässsigt....

Utgå från hur mycket protein du bör äta och ät minimalt med kolhydrater...

Då kommer du att lyckas!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 6 januari 2016 15:17


Idag vaknade experimentslusten i mig o jag tänkte försöka göra en Nötchokladcrème som man kan ha till glass, till kex, blanda i yoghurt mm Och om jag får säga det själv så blev den riktigt riktigt god!! Carrys Nötchokladcrème 200 gram hasseln...

Av Carry Jiewertz - 4 januari 2016 19:54

Idag kände jag att det var dags att laga lite mat! Det har inte blivit så mycket av den varan sen strax före jul. Den 22 december checkade jag in på Plastikkirurgen på USÖ i Örebro för att äntligen få ta bort överskottshuden på magen, efter att ha g...

Av Carry Jiewertz - 7 december 2015 19:05

Så har jag äntligen tagit mod till mig o testat att göra blomkålspizza...Har länge varit skeptisk till det, för hur i hela friden kan man vilja äta pizza som smakar blomkål....jag menar...vi som äter LCHF få väl i oss tillräcklig med blomkål utan att...

Av Carry Jiewertz - 6 december 2015 17:59

Idag skulle vi på julfest i mannens mc-klubb och jag blev tillfrågad om jag kunde baka nåt LCHF till fikat då fler äter så... Självklart!! Och så tänkte jag att: varför inte experimentera lite....choklad är gott....apelsinsmak är gott...förr hade j...

Av Carry Jiewertz - 19 november 2015 17:18

Köpte färsk svensk kycklingfilét och funderade över vad jag hade hemma i kylskåpet...en liten bit halvvissen blomkål, vitkål, morot, en bit purjolök, en halv paprika, fem champinjoner, två cm ingefära, vitlök...tja det borde ju bli nåt bra...jag har ...

Presentation


Carry med morgonteet
Sedan starten med LCHF i september 2014 har jag gått ner 20 kilo och mår fantastiskt bra!!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards