Direktlänk till inlägg 16 juli 2015

God och hälsosam mat!!!

Av Carry Jiewertz - 16 juli 2015 23:02

ja god och hälsosam mat som inte låte dig lägga på kilo efter kilo...det är LCHF det!!!
Jag började med LCHF i mitten av september 2014 och har nu gått ner 19 kilo!!! Men vet du!!! Det är inte det viktigaste!!! Det viktigaste är att jag mår så mycket bättre!!! Sååååååå mycket bättre!!!
Innan LCHF: minst ett blodsockerfall om dagen...som bara kunde hävas genom att äta mer kolhydrater!!! Samtidigt var det just kolhydraterna som gav mig blodsockerfallen....ja ja det har du som följer min blogg redan fattat!!!
Efter LCHF: exakt NOLL blodsockerfall!!! Fattar du!!?? Jag behöver inte gå runt o vara rädd för att plötsligt börja skaka...svettas...falla ihop...jag äter när jag är hungrig - och tro mig!!! Jag har lärt mig lyssna på kroppens signaler och just äta när jag är hungrig...BARA när jag är hungrig!!!
Idag började jag dagen med en kopp kaffe med en dryg matsked kokosolja o lite grädde, lite rysk yoghurt o några jordgubbar, solrosfrön och linfrön samt ett kokt ägg.
På detta höll jag mig mätt till ca kl 17 (jag drack vatten...vatten...o mera vatten under dagen) då stekte jag torskrygg med salt och lite pepparmix (från kvarn), stekte nyplockade gula kantareller i smör, bacon i ugn (220 grader och 15 minuter), gjorde en sallad på isbergssallad, italiensk salladskrydda, en god olja och en hallonvinäger, serverade med en klick Hellmans majonnäs samt en klick ICAs lingonsylt med stevia....
Jösses!!! Har du inte ätit stekt torsk med lingon o majonnäs...ja då har du missat en härlig smakupplevelse!!!
I min familj har vi ätit lingon o majonnäs till väldigt mycket....tunnskivad lever som knaperstekts, med en sky av stekfett och vatten, lingonsylt och majonnäs!!!! Mmmm såååå gott...om man - som jag - älskar lever!!! Inte den torra tråkiga leverragun man fick i skolan utan just tunt skivad lever, stekt i smör, med sky....oj oj oj!!!
Men nu var det torskrygg....

På lördag ska jag åka på hundutställning med en av mina hundar....och maten man kan köpa på såna arrangemang är inte särskilt rolig...eller god...eller nyttig...
Så min goda vän Alexandra tar med kokta ägghalvor och en god räksallad med 2,8 % kolhydrater (finns på Netto) och jag gör en kesoröra på keso, majonnäs, hackad röd paprika och saltgurka samt hackad rökt skinka och salt och svartpeppar, tar med Sesamknäcke (recept finns på www.lesscarbs.se )

Livet med LCHF är såååå gott!!
På måndag åker jag - som jag skrivit om förut - på träningsläger med Svea (en av mina hundar) jag tar med kokosolja och Sesamknäcke men i övrigt kommer jag att kunna äta precis som jag vill...och då ingår frukost, lunch och middag!!!
Livet med LCHF är verkligen enkelt!!!
I morgon ska jag koka en Lemoncurd enligt recept från www.56kilo.se o sen tänker jag göra marängbottnar...typ Pavlova fast med Ica strösöt,..tänk dig: syrligt...sött...lent...och du går inte upp i vikt!!! YEY!!!!
Livet med LCHF är ENKELT!!!!
Ät när du är hungrig!!!
Strunta i klockan!!!
Lyssna på kroppen!!! DET borde vi alla lära oss...för ofta...allt för ofta...äter vi "bara för att" ....bara för att vi brukar äta klockan...bara för att jag borde vara hungrig...
Men NEJ!!! Ät när du är hungrig!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 6 januari 2016 15:17


Idag vaknade experimentslusten i mig o jag tänkte försöka göra en Nötchokladcrème som man kan ha till glass, till kex, blanda i yoghurt mm Och om jag får säga det själv så blev den riktigt riktigt god!! Carrys Nötchokladcrème 200 gram hasseln...

Av Carry Jiewertz - 4 januari 2016 19:54

Idag kände jag att det var dags att laga lite mat! Det har inte blivit så mycket av den varan sen strax före jul. Den 22 december checkade jag in på Plastikkirurgen på USÖ i Örebro för att äntligen få ta bort överskottshuden på magen, efter att ha g...

Av Carry Jiewertz - 7 december 2015 19:05

Så har jag äntligen tagit mod till mig o testat att göra blomkålspizza...Har länge varit skeptisk till det, för hur i hela friden kan man vilja äta pizza som smakar blomkål....jag menar...vi som äter LCHF få väl i oss tillräcklig med blomkål utan att...

Av Carry Jiewertz - 6 december 2015 17:59

Idag skulle vi på julfest i mannens mc-klubb och jag blev tillfrågad om jag kunde baka nåt LCHF till fikat då fler äter så... Självklart!! Och så tänkte jag att: varför inte experimentera lite....choklad är gott....apelsinsmak är gott...förr hade j...

Av Carry Jiewertz - 19 november 2015 17:18

Köpte färsk svensk kycklingfilét och funderade över vad jag hade hemma i kylskåpet...en liten bit halvvissen blomkål, vitkål, morot, en bit purjolök, en halv paprika, fem champinjoner, två cm ingefära, vitlök...tja det borde ju bli nåt bra...jag har ...

Presentation


Carry med morgonteet
Sedan starten med LCHF i september 2014 har jag gått ner 20 kilo och mår fantastiskt bra!!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards