Direktlänk till inlägg 2 juli 2015

Sommar och latmat

Av Carry Jiewertz - 2 juli 2015 22:11

jo sommarvärmen kom till sist...med besked....precis som jag...dvs inga mellanlägen...kallt eller varmt...svart eller vitt...gör man nåt så gör man det ordentligt!!!
Satt i går o samtalade med en vän som är nyfiken på LCHF...och frågan kom: kan man inte börja lite försiktigt...hmm...jo...det kan man...men jag hade inte kunnat det!! När jag bestämmer mig för något så är det ALL IN!!!!
Inga halvmesyrer, inget "jag testar lite", inget lagom...
Jag vill verkligen inspirera och coacha de som på allvar är beredda att förändra...förändra och må bättre...må bättre hela tiden....ja du fattar!!! Jag har anammat tänket inom LCHF...och mår så bra!!!! Äntligen!!! Äntligen mår jag bra!!!
Vill du må bra??? Må bättre?? Fundera då över vad du kan förändra!!!
Jag gjorde en gastric bypass för ca 7 1/2 år sedan...och...det var en sista desperat åtgärd...och JO!! Jag rasade i vikt...MEN!!! Jag mådde inte bra!!! Jag fick minst ett blodsockerfall per dag...då jag skakade och svettades och kunde inte göra något om jag inte stoppade i mig frukt...jag "dumpade" dvs magsäcken tömde ut mat i tarmen som inte bar redo...gissa om man blir dålig då!!!!
Jag fick inte lära mig HUR jag skulle äta...bara att vitt bröd inte var bra...pasta kunde fastna...räkor likaså...och eftersom jag rasade i vikt så var ju målet uppnått...eller....

NJA.....kanske inte....

Mitt mål var ju att må bra!!!

Eftersom jag inte lärt mig äta rätt efter operationen så började jag sakta men säkert gå upp i vikt igen....MISSNÖJD...jo....MISSNÖJD med att jag mådde dåligt...ökade i vikt...ja ni fattar...MISSNÖJD!!!
Så en dag i mitten av september 2014 bestämde jag mig för att testa LCHF...och vet ni!!! Jag har inte haft ett...inte ETT enda blodsockerfall...inte dumpat en enda gång....OCH har tappat 17 kilo och är nu normalviktig!!! YEY!!!! Totalt har jag minskat ca 54 kilo....MEN!!! Det viktigaste för mig är att jag äntligen mår bra!!! Jag kan äta mat och må bra!!!

Så....idag...när sommaren kom...ÄNTLIGEN!! Så gjorde jag en god röra som serverades med sallad, tomat, gurka och kokt ägg...

Röran gjorde jag så här (en portion)
1 dl keso
2 msk majonnäs
1/4 hackad röd paprika
1,5 skiva rökt skinka, hackad
1/2 hackad saltgurka
Salt och rejält med grovmalen svartpeppar

Ibland gör jag en röra på 1/2 burk tonfisk, majonnäs, 2 kokta hackade ägg, lite hackad saltgurka, örtsalt och citronpeppar/svartpeppar...galet gott!! Ta så mycket majonnäs som behövs för att det ska bli en god kletig röra....

Efter en skön tur på MC - jo jag har börjat övningsköra eftersom mannen min överraskade mig med en MC i lördags - så var det dags för middag....
Kycklingklubba med en sallad på isbergssallad, gurka, tomat och Italiensk salladskrydda, en god olja och lite äppelcidervinäger....
MUMS!!!

Planerar för nästa Temadag!! Då tänker jag att bi börjat med frukost och går igenom sju olika frukostar...sen lagar vi en lunch och går igenom sju olika lunchrätter....lagar en middag och går igenom sju olika middagar...

Temadagen därefter tänker jag att vi ska laga en helt fantastisk Taco-buffé....
Intresserad???
Maila mig på jiewertz@me.com

Min första Temadag resulterade i det här.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 6 januari 2016 15:17


Idag vaknade experimentslusten i mig o jag tänkte försöka göra en Nötchokladcrème som man kan ha till glass, till kex, blanda i yoghurt mm Och om jag får säga det själv så blev den riktigt riktigt god!! Carrys Nötchokladcrème 200 gram hasseln...

Av Carry Jiewertz - 4 januari 2016 19:54

Idag kände jag att det var dags att laga lite mat! Det har inte blivit så mycket av den varan sen strax före jul. Den 22 december checkade jag in på Plastikkirurgen på USÖ i Örebro för att äntligen få ta bort överskottshuden på magen, efter att ha g...

Av Carry Jiewertz - 7 december 2015 19:05

Så har jag äntligen tagit mod till mig o testat att göra blomkålspizza...Har länge varit skeptisk till det, för hur i hela friden kan man vilja äta pizza som smakar blomkål....jag menar...vi som äter LCHF få väl i oss tillräcklig med blomkål utan att...

Av Carry Jiewertz - 6 december 2015 17:59

Idag skulle vi på julfest i mannens mc-klubb och jag blev tillfrågad om jag kunde baka nåt LCHF till fikat då fler äter så... Självklart!! Och så tänkte jag att: varför inte experimentera lite....choklad är gott....apelsinsmak är gott...förr hade j...

Av Carry Jiewertz - 19 november 2015 17:18

Köpte färsk svensk kycklingfilét och funderade över vad jag hade hemma i kylskåpet...en liten bit halvvissen blomkål, vitkål, morot, en bit purjolök, en halv paprika, fem champinjoner, två cm ingefära, vitlök...tja det borde ju bli nåt bra...jag har ...

Presentation


Carry med morgonteet
Sedan starten med LCHF i september 2014 har jag gått ner 20 kilo och mår fantastiskt bra!!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards