Alla inlägg den 13 juni 2015

Av Carry Jiewertz - 13 juni 2015 18:15

...Lördag....började med en kopp fettkaffe och två stekta ägg med bräckt skinka...
Sen gav vi oss av mot stora staden Örebro för ett spännande möte!!
Jag hade visst sagt att jag/vi äter enligt LCHF så vi fick Rysk Yoghurt med valnötter och bär!!! TACK!!!
Solen sken och sommaren är på gång!!
Igår firade vi student, ett av alla våra älskade kontaktbarn tog studenten och hela jag fylldes av kärlek!!!
Tänk att vi haft förmånen att få finnas till för hittills nio barn genom åren...och det kan bli fler....vi får se...
Festbuffén var fantastisk med marinerad fläskfilet, lufttorkad skinka, rökta laxrullar, sallad, fetaostkräm...och jo...jag åt en liiiiiten bit smörgåstårta....

Väl hemkomna efter det spännande mötet så förberedde jag för grill...
Tog upp kycklingfilé ur frysen, gjorde en vansinnigt god kall sås av salladsost, crème fraiche...
200 gram Ica Basic salladsost (som är sååååååå god och krämig)
2-2,5,dl crème fraiche
En nypa flingsalt
Lite nymalen svartpeppar
En dl finhackade färska örter, jag plockade timjan, oregano och lite persilja i mina krukor, mest timjan...men ta det du har...
Mosade osten o körde sedan med elvisp till en slät kräm...och smaksatte med en kallpressad rapsolja som är smaksatt med citron...

Kycklingen lindade jag med bacon och marinerade i:
1 del neutral olja
1/2 del glutenfri soja
1/2 del chilisås med mindre socker, alternativt ketchup med stevia
Lite torkad oregano, vitlökspulver och krossad svartpeppar

Sen skivade jag en bit halloumi och lindade bitarna i bacon, gjorde en fräsch sallad med jordgubbar....

Baconlindad Halloumi innan grillen...

Kycklingen ser svart...bränd ut men var fantastiskt god!! Skenet bedrar!!!
Jordgubbar till salt, smakrik mat är en "hit" såååååå gott!!

Och så lite kärlek på det!!!
Nej jag är inte rojalist...men kunde ändå inte låta bli att kolla lite...för kärlek är ändå just KÄRLEK!!
Vill du läsa mina tankar om kärlek kan du följa min blogg på http://carryon.bloggplatsen.se
Kärlek är alltid vägen!!! Tro mig!!!

Presentation


Carry med morgonteet
Sedan starten med LCHF i september 2014 har jag gått ner 20 kilo och mår fantastiskt bra!!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards