Alla inlägg den 29 maj 2015

Av Carry Jiewertz - 29 maj 2015 20:36

I morse gjorde jag toast i våffeljärnet och DU MILDE TID!!! SÅ GOTT!!
Fick inspiration via vänner på Facebook igår där någon skrev att de gjorde våfflor o åt som smörgås...hmmm tänkte jag....OCH!!
I morse gjorde jag våfflor:
Vispa 2 ägg med 1 dl grädde, tillsätt 1 dl mandelmjöl, 1/2 msk fiberhusk och 1/2 tsk bakpulver
Grädda fyra våfflor

Sen!!! Ja sen börjar det roliga!! Det goda!! Mmmmm det mumsiga!!
Bred smör på två av våfflorna, täck med ost, en skinkskiva och bred på fransk senap, lägg på en skinkskiva till och täck med ost.
Lägg på de andra våfflorna och lägg tillbaka allt i våffeljärnet o kläm ihop ett par minuter så allt blir varmt och osten smälter!

Ät och njut!!!

I kväll blev det lyxmiddag!!
Rostas med Hasslebacksmajrova, ugnsbakad vitlök och smörstekta champinjoner i god sås!!

Till två personer:
Ta två majrovor, skala och halvera dem och skär dem nästan igenom i tunna skivor, lägg i form och strö på salt och pensla med smör, jag kryddade även med blandade torkade örter
Sätt in i ugn 220 grader ca 40-45 minuter, ta ut och pensla/ös med smöret ett par gånger
När ca 25 minuter återstår: sätt in halverade vitlökar som du kryddat med flingsalt och en god olja

Stek köttet på det sätt du önskar, jag vill ha mitt medium rare, ta upp och låt vila på tallrik, skiva i några färska champinjoner i stekpannan o låt fräsa några minuter, slå på en skvätt rödvin eller vinäger, klicka i ca 1 dl crème fraîche, en tsk soja och t ex grönpeppar, låt koka ihop.

Majrovan blev god!!! Ser lite blek ut, men god!!!
Mätt och nöjd är jag!!!
Plockade liljekonvaljer på promenaden idag och tog in syrener från trädgården så här doftar underbart!!

Hoppas ni alla har en skön fredagskväll!!

Presentation


Carry med morgonteet
Sedan starten med LCHF i september 2014 har jag gått ner 20 kilo och mår fantastiskt bra!!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards