Alla inlägg den 27 mars 2015

Av Carry Jiewertz - 27 mars 2015 21:51

I dag bestämde jag mig för att göra ett avsteg och äta potatis, köpte ryggbiff o blev sugen på ugnsrostad potatis med vitlök...sagt och gjort...köpte fyra små potatisar till mannen min och mig....la i ugnsform, med rödlök och vitlök, flingsalt och lite torkade örter, hällde på olja o körde i ugn...stekte ryggbiff kryddad med grönpeppar och salt, god sås på crème fraîche....
Oj oj vad gott det luktade i köket!!!
Så blev det dags att äta och gissa om jag var sugen....inte ätit potatis sen i september.....
Suck!!
Det var INTE gott! Potatisen var antagligen jättegod men....den växte i munnen....det gick verkligen inte!! Och NEJ!! Det sitter inte i mitt huvud utan i mina smaklökar som verkligen förändrats!!
Det är verkligen så att det händer nåt i munnen när man ändrar kosten till LCHF, förut älskade jag kokt ägg på macka med Kalles Kaviar, hade en tub i kylen o blev sugen för ett par månader sedan....höll på att spy.....usch!! Smakade bara salt och socker i en vidrig kombo!!
Köpte alkoholfri cider till mannen och smakade....usch....
Sakta men säkert börjar jag inse att jag faktiskt inte saknar mitt gamla ätmönster!
Det jag ännu inte testat är fikabröd på det "gamla" sättet....kanelbullar....småkakor...mjuk pepparkaka...fransk chokladtårta...är ju inte sugen på nåt sånt alls...såååååååå skönt!!
I början när jag ställde över till LCHF så bakade jag en hel del...muffins på mandelmjöl o sötströ...kladdkaka utan socker o mjöl....pepparkakor, som verkligen inte blev som pepparkakor, kokostoppar, bountybitar....och vet ni!! Inget av det jag testade att baka var tillfredsställande!! Insåg att jag inte hade behov av sötsaker längre!! YEY!!!
Det enda jag "bakar" nu är chokladbollar med dadlar, och inte ens de är jag sugen på...
I måndags gjorde jag chokladpannacotta eftersom jag fyllde år...grädde, vaniljstång och riktigt god riktigt mörk choklad...nja...inte sugen på det heller....konstigt...men skööööööönt!!
Så ikväll får ni inget recept på vare sig det ena eller det andra....bara pepp till att fortsätta!! Och att inte vara så korkad som jag som trodde det skulle vara gott med potatis....broccoli och blomkål hade varit såååååå mycket godare!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Carry med morgonteet
Sedan starten med LCHF i september 2014 har jag gått ner 20 kilo och mår fantastiskt bra!!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards